Wednesday 11 May 2011

Mycket press

Just nu är det mycket som pågår i min lilla skalle. Beslut som tas och ska tas. Jag hatar att ta beslut. Pressen om att vara bäst hänger också där hela tiden, men samtidigt har jag också en känsla jag har haft sen i höstas när Sebbe lämnade denna värld. Vad fan är det för mening med att stressa över resultat? Vad är meningen med att göra karriär? Att ha en bra utbildning, på pappret, för utbildad kan man ju bli av eget bevåg också. Vad är meningen med att bry sig om annat än det som spelar roll; kärleken, lyckan, familj, vänner, livet?
Så motivationen till att plugga och vara driven är svår att hitta. Samtidigt har jag ju svårt att hitta motivationen för jag är så jävla rädd för att misslyckas, så det är nästan så att jag istället bara ger upp. För har jag inte försökt så kan man inte förlora. Ja, alltså jag går ju inte runt och medvetet tänker så men det är typ som att jag agerar så. Så det är en massa fightandes med mig själv just nu.
Ja... Mycket är det ju.


No comments:

Post a Comment