Tuesday 24 May 2011

Hjälp!

Okej, så om ett par veckor ska jag på bröllop i Paris och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Pressen är total eftersom det är R's kusiner och moster som bor där och det är kusinen som gifter sig.Familjen är lite av... hur ska jag säga det? Snoffsigare slaget. Dom gillar fin champanj (naturligtvis), när dom kommer över så tar dom med sig tårtor och bakelser "från Paris absolut bästa bageri", och när dom fixade osten (självklart, dom är ju fransmän) till julbordet i vintras så var det en lagrad brie med tryffel i. Självklart så var det ju också från det bästa oststället i Paris. Inget annat skulle duga.

Så när dom säger att bröllopet kommer vara "avslappnat och enkelt" så känns det inte riktigt som att jag tror på det. Har fått beskrivningen av dem att en söt sommarklänning duger fint. Sen går hon (mostern) vidare och säger att hennes dotter ska ha en klänning antingen från Maje eller Les Petits (eller nåt sånt). Okej tänker jag och kollar upp märkena. En enkel klänning från Maje går väl på ca £180-£250.
Alltså, jag är ingen Sofi Farhman eller nån annan modebloggare som lätt slänger ett par hundra pund på en klänning bara så där... Från och med fredag är jag fan arbetslös, utan planerad inkomst. Har inte shoppat kläder på väldans länge. Den enda ok klänning som jag har, har jag redan använt på de andra två bröllopen senaste året.

Så hjälp mig nu. Vart ska jag hitta en stilren, snygg, sommarklänning för rimligt pris?

3 comments:

  1. Kollar där heeeela tiden. Men inget känns rätt. Fan. Ska kolla nu i alla fall! Tack!

    ReplyDelete
  2. fina dotter.. vi fixar det när du kommer hem..
    puss....
    mamms

    ReplyDelete