Friday 1 April 2011

storstaaan

Idag  ska jag göra nåt stort! Jag ska ta  mig iväg från den här lilla hålan och åka in till storstan. Jag ska in till Nottingham. Jag tycker väl kanske inte att det är en stor stad. Den är väl en mellanstor stad. Men jag får ofta den reaktionen här i lillstan där jag bor när jag berättar att jag pluggar i Nottingham. Dom blir liksom lite häpna att jag åker in dit VARJE dag. När dom kanske åker för en shoppinglördag en gång i månaden. Inte alla då förstås, många är det ju som pendlar precis som jag. Och i själva fallet så ligger Nottingham bara 25 minuter bort med tåget. Inte långt alltså.
Aja... allt är väl relativt.

I alla fall. Efter en vecka instängd med plugg ska det bli väldigt skönt att göra nåt annat idag. Plus att jag ska hämta ut en väska från Zara som jag köpt och som har velat ha i kanske ett halvår men varit för snål för att köpa.

No comments:

Post a Comment