Thursday 31 March 2011

Lösa hundar

Jag förstår inte det här. Idag gick jag och R ut på en liten promenad i parken som ligger precis där vi bor. Här är det mycket barn, familjer, joggare och så folk som är ute med sina hundar.
Jag är rädd för hundar och tycker det är obehagligt när dom kommer hoppande fram mot mej. Detta för att jag såg när min lillesyrra blev halft uppkäkad av en hund när jag var liten. väldigt obehagligt och jag känner ofta att hundar är oberäkneliga.
Så idag när vi går där i parken så kommer det en kvinna med en stor jävla Shäfer som dessutom är lössläppt. Så fort den får syn på mig så börjar den hoppa och studdsa och skälla mot mig. Hon, kvinnan, garvar och försöker locka tillbaka hunden men han skiter fullständigt i vad hon säger. I vanliga fall brukar jag bara försöka hålla mig lugn och gå förbi likgiltig till hunden eller så brukar R gå emellan. Men nu så hade han gått iväg för en sekund för att kolla på nåt. Ett träd? Så jag kännde paniken komma i full fart och börjar skrika: Can you please hold him?! och då först börjar hon reagera och springer efter honom.

Varför har man inte sin hund i koppel om man vet att den är så stor och så nyfiken? Där det finns småbarn? Och folk som inte känner sig jättebekväm med andras hundar. Jag fattar inte...

No comments:

Post a Comment