Thursday 17 March 2011

Sista

Idag hade jag min allra sista föreläsning i social psykologi. Nästa vecka har jag mina två föreläsningar sen efter det är det inga mer. Då är jag färdig. Jag har då gått färdigt alla mina timmar som jag ska ha gjort för denna utbildning. Sen är det bara upp till bevis! Nu måste jag bara skriva dom där fyra tentorna och två rapporter och en uppsats. Sen är jag färdigt. Ah! Smaka på det ordet; Färdig.
Känns väldigt dubbelt. Å ena sidan kan jag verkligen inte vänta på den dagen som jag står där utanför tentasalen då jag har skrivit den där allra sista tentan. Men å andra sidan så är det ju så sjukt overkligt att det jag har pysslat med nu i tre år är över. Jag blir en 'vanlig' person då där inget än är säkert. Jag vet inte vad jag kommer jobba med jag vet inte heller riktigt vad jag vill jobba med, eller jo det vet jag väl men då är det kanske två år till av plugg och det orkar jag inte just nu. Måste andas ut lite först.
Och så samtidigt vet jag att jag borde njuta fullt ut av nuet. Av friheten att kunna lägga upp mina dagar lite som jag vill, så länge sluresultatet är topp. Att jag har den här möjligheten att lära mig nya saker varje dag.

Viktigt det där med att lära sig att leva i nuet och inte hela tiden längta efter framtiden. Måste bli bättre på det.

No comments:

Post a Comment