Friday 22 April 2011

Borde

Listan är lång nu. På saker jag borde göra. Jag borde plugga mer. Just nu är nog den dagsliga fördelningen 20-80. 20% plugg och 80% dagdrömmar. Jag är bara så fruktansvärt jävla trött på att plugga. Att analysera, att tänka, att tänka på om det är bra nog, kommer det jag skriver ge mig höga betyg? Är det vad min lärare letar efter? Och! Är jag bättre än vissa, vissa av mina kursare? Konstigt egentligen att den tanken ens existerar. Att jag jämför mig med andra på min kurs. För i slutändan så är det ju bara mitt betyg som räknar för mig.
Aja... Så jag borde plugga mer. Och så borde jag gå ut i solen nu när det är sommarväder ute. Och så borde jag ju städa lite, kanske dra en joggingrunda.
A men ni vet. Listan slutar aldrig. Det är bara en massa jävla borden.

Jag blir så trött.

Men. Igår köpte jag ett svindyrt shampo och balsam. Och folk som känner mig vet att det är sånt jag lyxar på. Hårprodukter, krämer och parfymer. Det för mig är lyx och det gör mig sjukt glad att få tvätta håret med ett bra shampo, eller spraya på lite av den där underbart goa parfymen och på kvällen innan jag går och lägger mig så smörjer jag in ansiktet med underdunderkrämen.
Ytligt javisst, men fan vad det ger mig lycka i stressade tider som dessa. Några få ögonblick då jag bara njuter.

No comments:

Post a Comment