Tuesday 19 April 2011

Paris Wedding

I mitten på Juni gifter sig R's ena kusin. Dom bor i Paris så det kommer bli ett bröllop av fransk klang. Vad kan vara mer romantiskt än ett bröllop i Paris?
I alla fall, igår bokades biljetterna. Vi tar Eurostar, direkt-tåget som går mellan London och Paris. Ska bli spännande men också läskigt. Ända sen jag såg filmen Daylight när jag var liten så har jag varit svinigt rädd för tunnlar. Det värsta är också att det var bara några månader sen som tåg fastnade i tunnlarna. Ush.

I alla fall. Tillbaka till romantiken. Vi åker en fredag, på lördagen är bröllopet och sen stannar vi tills Tisdan och då ska vi upptäcka! Göra Paris! Jag läser Frida Fahrmans blogg, hon har precis flyttat dit och hon postar så fina bilder av Paris. Det finns så mycket jag vill göra när jag är där.

Men nu. Nu ska jag bara skriva lite till på min nästa uppsats, sen ska jag ut i solen som skiner så fint här hemma. 20 grader är det också. Shame on me om jag inte tar tillvara på ett sånt ypperligt ögonblick.

No comments:

Post a Comment