Friday 25 February 2011

Ingen Sekt

Jag och Nasse har dagliga debatter om mat och kost. Jag kör LCHF (så mycket som möjligt, men efter många år av sockerberoende så är det jävulskt svårt att kicka det) och Nasse kör når variant på GI metoden och menar att det är mycket bättre och enklare. Ibland uppstår det som ett battle mellan oss. "Ha ha! Kolla! Visst ere gott?! Ska du inte börja på GI istället då?" kan hon säga om jag kanske käkar en bit av hennes mörka bröd eller tar en gnutta kaviar på ägget. Jag säger samma sak om hon njuter av nåt som jag har hällt grädde i.  Så här hittade jag nu då två youtube klipp på en intervju med mannen som skrev "Matrevolutionen".
Nasse se och lär :)


3 comments:

  1. har inte förtroende för en snubbe som låter lätt efter när han pratar och som säger:
    1. "du är ju inte riktigt målgruppen"
    excuse? e inte LCHF en LIIIIVSTIL?
    2. "lchf-anhängare"
    anhängare?? seeekt

    du är vad du äter, så om du vill bli bacon med grädde go ahead!
    själv e man lax med spenat muhahahah

    ReplyDelete
  2. Han låter ju bara sådär för att han är så himla smart. Smarta människor har så mycket att processera i hjärnan så då tar det kanske lite längre tid att säga alla orden... EH? eh jag vet inte men vad I do know är att FETT är bättre än Kolhydrater!
    JEJ! Länge leve FETTET!

    ReplyDelete
  3. haha jag förespråkar inte carbs, as u know. men fattar fortf inte varför man ska trycka grädde o smör när man det finns så mkt annat gott.

    inte nog med att vi diskuterar detta 4o ggr /dag , haha
    puss hjärtat

    ReplyDelete