Friday 18 February 2011

Graduation

AH! Paniken! Idag kom tenta datumen upp. Sista tentan är 27 maj och efter det är det slut, finito. Paniken slog till med full fucking kraft och nerverna mina dansar lambada och salsa på samma gång. Dom fick tokfnatt när jag började kolla i kalendern och räkna veckor... det är ju bara ca 12 veckor kvar. Eller ca 3 månader!!Innan dess ska jag skriva, fyra uppsats-tentor (som är för hela året), skriva en uppsats på 1500 ord, en på 3000 ord och så examens arbetet på 6-8000 ord. Javisst! Stressen är TOTAL!

Men sen, efter all denna totalstress så kommer detta:



Och det kommer att bli helt jävla fantastiskt underbart! Tre år av panik, stress och tvivlande kommer att vara över! Men då när jag sitter där så kommer jag redan att ha glömt bort allt det jobbiga med att plugga och bara känna extrem glädje och stolthet att jag gjorde det! Att jag tog en universitetsutbildning. Att jag vågade satsa tre år på mig själv, på min framtid. Gött! Det kan ingen ta ifrån mej och jag kan rekomendera det till alla!
Förmodligen kommer jag väl också gråta en liten skvätt... för vad vet jag inte men sentimental som jag är så kommer jag ju att göra det. Det kan jag garantera.

Ett dilemma dock: Jag får bara två biljetter att ge ut till cermonin. Så vem fan väljer jag?


No comments:

Post a Comment