Sunday 28 August 2011

Söndagsporr

Helt plötsligt kan jag lätt förlora timmar på att titta på bröllopsbilder. Tårarna bara väller upp. Fast inte på alla, en del tittar jag på och jag blir bara kall. Tänk om den fotograf jag anställer till mitt bröllop tar så fula bilder som vissa bilder är. 
Nåt som jag bölar till mer än något annat är när jag tittar på Jonas bilder. Även fast jag har tittat på alla albumen nummerslösa gånger förut så rinner kärlekstårnarna varje gång. Varje bröllop han har fotat är som en egen liten histora. Kärleken bara skiner igenom på alla bilderna. Vackra, fruktansvärt vackra bilder tar han. Om jag hade pengarna som han tar betalt så skulle jag göra allt för att han skulle fota mitt bröllop. Om väntetiden var år så skulle jag vänta. Jag skulle utan tvekan lägga 90% av budgeten på han. Komma i ett vitt linne med vit kjol, hemmasydda om det nu var så att jag kunde ha råd med han som fotogaf. 

Ah... gå in och titta kära vänner. Var beredda med näsdukarna bara. 

No comments:

Post a Comment