Wednesday 31 August 2011

En dagens

Nej. nej. Ingen outfittabild här inte. Bara en dagens uppdatering.

Åkte in till Nottingham idag (eftersom jag hade tenta, den pratar vi inte om) och eftersom jag inte har varit där nu på ca 2,5 månad så hade jag hunnit glömma bort hur fruktansvärt fula människorna där är. Hårfillorna från åttitalet, otvättade i håret, feta med för små storlekar på kläderna sina, kläder som var modärna... ja, jag vet faktiskt inte när dom var moderna. Det är som att dom har plockat ihop det fulaste av de senaste årens fashion och gjort sitt eget. Och det värsta är att det i sig har blivit nåt fult jävla fashion där. Jusst där. Och dom där hårfrillorna som dom har, ja.... jag tror att det är synonymt med Nottingham.
När jag bodde i London och R i Nottingham så brukade han alltid snacka om dom här frissorna och hur fula dom är (varför vet jag inte?) och jag tänkte att inte kan väl en hel stad ha samma frilla, som inte ens är modern? Men jo. Och den går aldrig ur tiden. Det är nu fyra år senare och det är fortfarande samma frippa som vankas på tjejernas skallar. Ush.
Ja, självklart så är ju inte alla fula. Var väl lite elakt att säga så.

På tåget på väg hem igen till min lilla stad så lyssnade jag på Fridas och Robins podcast som dom har. Gå och ladda ner gratis från iTunes, den heter Dom Kallar Oss Pods och är väldigt underhållande. Jag vill alltid inflika med mina egna komentarer, men det blir ju lite schitzofrent sådär att sitta och kommentera för mig själv.
I alla fall, i senaste avsnittet så snackade dom då om hur folk på landet ofta har en väldigt efter modestil, och det kunde ju inte ha varit mer passande än på folken i Nottingham!

Ojoj, skulle kunna skriva en hel teoriuppsats om det här. Robin hade en 'Ellos' teori. Lyssna så fattar ni. Min teori är att folk i småstäder vill inte/vågar inte sticka ut från massan för det blir så mycket mer påtagligt att göra det i en småstad än vad det blir in en storstad. Därför så stannar modet av i mindre städer, för ingen/få vågar ta steget och ha på sig det 'senaste' som kanske kan kännas lite edgy.

Ja, det är bara vad jag tänker så... lite spontant. Sorry för uppsatsen...

2 comments: