Monday 22 August 2011

The secret

För några år sen så visade mamma mig en film som heter 'the secret'. Ja, det är nån typ av rörelse, man ska tänka sig till vad man vill ha. Självuppfyllande profetsia ( stavas?) är det väl. Posetiva tankegångar. Om man vill nåt tillräkligt mycket så får man det. Det funkar ju på mycket och man kan säkert diskutera vad det är som gör att det funkar. Så, när jag nu befinner mig i denna desperata situation där paniken, ångesten och lyckan avlöser varandra så känns det som att 'the secret' är en räddning. Kanske kan det hjälpa mig att få det jag vill? Så här är min önskelista:
1. Klara alla tentorna med höga betyg.
2. Skriva en lysande uppsats som också den får högsta betyg.
3. Få ett jobb där jag utvecklas och växer.
4. Fortsätter träna. Även fast det blir kallt ute.
5. Resa. Resa. Resa. Resa. Resa. Resa....









No comments:

Post a Comment