Wednesday 24 August 2011

Nej. Inte göra!

Jag sa till mig själv när jag vaknade idag att det var totalförbud med internet, TV och iPhonen. Idag ska jag få färdigt en massa saker och jag har inte tid att hålla på och stösurfa runt och läsa massa bloggar som jag egentligen inte bryr mig ett skit om. Som skriver så tråkiga saker, men som jag läser för att jag är så sjukt uttråkad och stressad och nervös och prestationsångesten bara trycker i bröstet på mig. Jag läser dom som en flykt från mitt tråkiga liv jusst nu. Allt annat än att sitta i det här rummet är roligare jusst nu.
Om mitt förbud funkade? Nope. Jag är som en beroende människa som måste kontrollera vad jag gör hela tiden, annars är det stor risk att jag glider tillbaka i mitt dåliga beteende.

Bokade resa hem till Svea igår och det är så sjukt skönt att ha det att se fram emot! Det lättar verkligen den här ångesten, att veta att jag om några veckor kommer åka hem och all den här stressen kommer vara över och jag kan bara njuta av familjen, vännerna och Stockholm. Som jag saknar stockholm, min underbara hemstad.

1 comment: