Thursday 2 June 2011

Yta

Å, jag är väldigt nära att göra samma misstag som jag gör typ en gång per år. Ofta vid den här tidpunkten på året.
Mitt hår behöver färgas. Utväxten är brutal, jag lämnade den så ett tag dels för att jag snålade och dels så är det ju så modärnt nu med utväxt. Men äh! Vad fult det är! Hur kunde jag intala mig att det skulle se ok ut på mig? Det ser bara smutsigt ut och som att jag inte riktigt kan bestämma mig för om jag ska vara blond eller råttfärgad.
Så nu sitter jag här och inser att jag måst färga det. Nu. Eller helst igår. Och jag inser också att ingen bra frisör kommer ha tider lediga innan helgen. Så. Det är nu det alltid händer. Det är nu jag börjar kolla på om jag skulle kunna blondera håret hemma, själv. Spara tid och pengar.
Det är även här det alltid går snett. Jag har väldigt gula pigment i mitt hår så om/när jag färgar det själv så har det en tendens att bli gult/orange = Väldigt fult. Och sen slutar det alltid med att jag akutbokar en tid hos nån frissa (billig/dålig som har tid över innan helg) och blir jag inte nöjd i alla fall.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag vill ju färga håret innan lördag för då vill jag vara fin för då har jag blivit bjuden på fest. Jag vill vara snygg då! Innan lördag om jag ska få gå på festen så måste jag ha skrivit färdigt en uppsats först och där är det ju som vanligt. Noll inspiration.



No comments:

Post a Comment