Saturday 2 October 2010

Klippa

Tillbaka till verkligheten. Big time.
Det regnar och är kallt. Åkte direkt från flygplatsen till plugget för att träffa "mina" studenter för en liten frågestund. Efter att ha rest i ca 15 timmar (kanske till och med mer) och med kanske 30 minuters sömn under 48 timmar så var jag något slut i skallen. Så jag vette fasen om dom där stackars människorna fick ut något av vårt lilla möte. Men men...
Sen åkte jag hem och var övertrött och energisk i ca 8 timmar till innan jag äntligen däckade.
Det var ju bra i och för sig för jag vann över jet-laggen. Jes!

Idag var jag på ett väldigt nödvändigt besök hos frissan. Väldigt! Hade en fet, mörk utväxt på ca 10 cm. Eller a, kanske 7 cm då. Men den var in your face så att säga. En sak som jag kom att tänka på idag när jag satt där och som jag vet att jag alltid tänker på och råkar ut för när jag är hos frissan är att i England så ÄLSKAR dom att platttånga håret. Dom gör det jämnt. Det spelar ingen roll om man har klippt en spikig bob eller en yvig uppklippt grej. Efter varje föning så ska dom dit med platten. Dom frågar aldrig och det gör mig jävligt irriterad eftersom jag hatar mitt hår när det är plattat. Jag fattar inte varför man gillar det om man inte har ett barr som står åt alla håll och kanter (inte ens då faktiskt). Håret ligger ju som slickat mot fejjan på en.

Aja... onödigt dravel. Ska sluta nu.

R är på hans brorsas möhippa (va fan det nu heter för killar har jag helt glömt bort). Så jag är ensam hemma i den nya lägenheten för första gången, ever. Det går förvånansvärt bra. Jag diggar det faktiskt. Efter att ha varit fastklistrad vid höften på R senaste veckan så är det rätt skönt att bara vara jag en stund.

Bilder från paradiset kommer väl imorrn antar jag.

Hej!

1 comment: