Saturday 2 October 2010

Bilder från Paradiset

Stranden precis utanför vårt hotell.



Ja, alltså. Bilden gör det ju inte rättvisa för hur vackert det var. Sjukt vackert.

Eftersom vi var på The Spice Island i Karibien så var vi ju tvungna att köpa oss lite kryddor. Denna lady var en väldigt bra försäljare och lyckades sälja på oss allt möjligt. Tror att vi har kryddor nu så att det räcker till 2050.

 
NärThe hurricane 2004 slog till över Grenada så var det inte många tak som höll. Den tog med sig de flesta taken.
Detta är den Engelska kyrkan och den står fortfarande utan tak. Trots det så används kyrkan dagligen.

Här är R tillsammans med vår frivilliga guide för dagen. Människor på Grenada är otroligt trevliga människor. Tror aldrig att jag har träffat ett så genuint gott folk.
Här står de i den del av kyrkan som används, också den del som fick behålla sitt tak.

Ray, vår guide. Extremt trevlig kille! Han tog en runtur runt huvudstaden St. George med oss i ca 2 timmar. Bara sådär.

Utsikt över infarten till St. George.


Hamnen i St. George


Obligatorisk turistbild tillsammans.

Efter två timmar av turistande i huvudstaden i stekande sol så åkte vi ut i regnskogen och badade i ett vattenfall. Eller ja, R badade. Jag drog ett snabbt dopp och sen gick jag upp för jag svär att jag kännde nåt. Hålet var över 6 meter djupt och man såg inte mer än 20 cm under ytan. Vill inte veta vad det var som kelade med mina fossingar. R älskade det! Han var så lycklig!


En pose framför vattenfallet.

På vägen hem stannade vi vid vägkanten och köpte sugar cane juice. Inte så jättegott om jag ska vara ärlig.


En annan av hotellets stränder. Husen på¨kullen är där poolen var. Men vi föredrog att bada i havet. Pool kan jag bada i här i England också.

R njuter under en palm.

Längst där borta är St. George.

Jag försöker allvarligt förklara för R hur man använder kameran. Väldigt seriös.


















En utav de absolut bästa ställen jag nånsin har varit på. Kommer aldrig att glöma detta underbara ställe. Skulle rekomendera det till alla människor. Så underbart!

1 comment:

  1. Jag dör så himla fint. bilden på dig när du hoppar är alldeles underbar!

    ReplyDelete